Apa dengan blog ini?

Tuesday, November 17, 2009

Kulit kusam, mata lebam dan mekap cepat luntur

Saya menghadapi masalah kulit kusam dan lebam bawah mata selepas pulang ke rumah pada waktu petang. Mekap sebelah pagi nampak segar tetapi nampak tidak bermaya sebelah petang. Bagaimana Mary Kay boleh membantu?

Gunalah produk penjagaan wajah yang mengandungi bahan anti-kusam. Mary Kay mempunyai set penjagaan wajah yang berasaskan tumbuh-tumbuhan. Salah satu bahan utamanya adalah pati buah delima yang diketahui mengandungi vitamin C, salah satu pencerah asli untuk kulit. Di samping itu, rajin-rajinlah memakai masker kerana masker dapat membantu menyingkirkan sel-sel kulit mati, salah satu penyebab wajah menjadi kusam.

Lebam bawah mata boleh dikurangkan dengan menggunakan Timewise Targeted Action Eye Revitalizer. Bahagian mata yang lebam itu akan semakin baik dalam tempoh dua minggu selepas memakai krim ini siang dan malam.

Mekap tidak tahan lama disebabkan oleh salah satu daripada dua kemungkinan ini:-
1) Kosmetik yang digunakan memang tidak tahan lama
2) Tidak menggunakan pelembap yang sesuai dengan jenis wajah. Mary Kay mempunyai pelembap yang dapat memberikan kelembapan pada wajah sehingga 10 jam, iaitu Oil Free Hydrating Gel (untuk kulit berminyak) dan Intense Moisturizing Cream (bagi kulit kering). Kosmetik Mary Kay berasaskan mineral sangat tahan lama dan ia mudah disapukan.

No comments:

Post a Comment