Apa dengan blog ini?

Sunday, January 24, 2010

Mengatasi masalah kulit berminyak (pengalaman saya)


Wajah sebelum Mary Kay. Masalah ketika itu adalah jerawat halus dan kasar yang berwarna merah, parut dan liang roma yang kasar dan jelas, wajah berkilat, mekap tidak tahan lama, wajah kusam dan layu tidak bermaya serta banyak blackheads.








5 bulan selepas MK (selepas menggunakan Timewise Miracle Set & Mask Formula 3). Perubahan ketara adalah wajah lebih cerah dan warna merah pada jerawat sudah tidak ketara.










8 bulan selepas MK (selepas menggunakan Timewise Miracle Set, Mask F3, Replenishing Serum+C, Melacep Basic Set & Botanical Set. Set Timewise diselang selikan dengan set Botanical. Set Melacep digunakan selama sebulan hanya untuk tujuan mengujinya saja. Serum+C dipakai selama sebulan. Sekarang hanya menggunakan Botanical set & Timewise.)
Gambar upclosed bagi membolehkan liang roma dan tekstur dilihat dari dekat.


Jika saudari sudah atau sedang menggunakan produk ini, teruskanlah menggunakannya secara konsisten. Saudari dan orang di sekeliling saudari akan dapat melihat perubahan pada wajah saudari. Jangan putus asa hanya kerana jerawat mula tumbuh dan seolah-olah akan merosakkan wajah saudari.

Jerawat yang keluar pada wajah yang bersih datangnya dari bawah lapisan kulit. Ia sebenarnya memang sedia ada di sana hanya selama ini ia tersorok atau tidak dapat keluar kerana terdapat lapisan kotoran yang menghalangnya dari keluar. Kini ia boleh keluar dengan bebas. Tapi selepas itu, Insya Allah tidak ada lagi jerawat yang memudaratkan akan merosakkan wajah saudari. Selepas wajah bersih, jerawat yang tumbuh hanya akan singgah dan pergi. Jerawat mungkin timbul akibat stres, hormon atau lebihan minyak yang tidak dibersihkan.

Produk penjagaan kulit akan membantu menyeimbangkan lebihan minyak yang keluar ke permukaan kulit lalu menyebabkan kilat pada wajah.

Jika produk ini menyebabkan kulit terasa lebih berminyak atau terlalu kering, bincanglah dengan BC saudari. Beliau mungkin boleh membantu.

Bagi mendapatkan rundingan PERCUMA, hubungi saya di talian 0173016169.

No comments:

Post a Comment