Apa dengan blog ini?

Friday, January 15, 2010

Rawatan Microdermabrasion

Foto dari www.totalbeauty.com

Foto wajah diambil selepas melakukan rawatan microdermabrasion.

Rawatan microderma boleh dilakukan sendiri di rumah dengan menggunakan bahan yang selamat. Rawatan ini amat sesuai bagi mereka yang menderita garis-garis halus di wajah. Selepas rawatan microderma ini, garis-garis halus ini hilang. Kedut yang dalam pun nampak kurang kesan kedutnya. Sewaktu ia membantu menghilangkan garis-garis halus dan mengurangkan kesan kedut, rawatan ini juga dapat membantu mengurangkan kesan parut dan menghaluskan liang roma yang kasar.

Rawatan ini untuk siapa?
Untuk mereka yang berusia 25 tahun ke atas. Ini adalah salah satu rawatan anti-penuaan.

Bagaimana melakukan rawatan ini?

Mula-mula wajah dibersihkan dengan cleanser. Selepas itu, gunalah Microderma Set 1. Ambil sedikit dengan jari dan gosokkannya ke kulit wajah dengan gerakan membulat. Buatlah perlahan-lahan. Jangan tonyoh kulit muka dengan jari telunjuk. Lebih elok menggunakan jari tengah (jari hantu), jari manis dan jari kelingking saja. Walaupun lambat, tapi ia lebih selamat,

Anda akan dapat rasai bagaimana butiran bagaikan pasir-pasir halus menyingkirkan sel-sel kulit mati. Bagi saya, microderma ini samalah seperti menggosok muka dengan kertas pasir! Tapi ia tidak menyakitkan. Kulit muka tidak mengelupas.

Butiran pasir yang sangat halus itu dapat masuk sehingga ke celah-celah garis-garis halus yang terdapat di wajah. Selepas anda pasti semua ruang di wajah sudah digosok, cuci muka dengan air biasa atau air suam. Lap wajah bagi mengeringkannya. Anda dapat dapat rasakan bagaimana bersihnya kulit wajah selepas digosok.

Gunalah Microderma Set 2 pula. Ini adalah sejenis serum. Lumurkan wajah dengan serum. Hanya perlu sapu ke wajah dengan gerakan ke atas dan keluar. Jika wajah terasa lembab (kerana menggunakan lebih serum), biarkan ia kering dengan sendirinya. Kemudian teruskanlah dengan langkah seterusnya. (Dengan menggunakan set penjagaan wajah yang biasa anda gunakan).

Untuk maklumat lanjut, hubungi 0173016169.

No comments:

Post a Comment