Apa dengan blog ini?

Saturday, February 6, 2010

Apakah proses Microdermabrasion?

Jika kita mencari-cari alternatif lain untuk rawatan muka selain facelift, plastic surgery, chemical peels dan suntikan Botox, cubalah Microdermabrasion. Microdermabrasion adalah suatu proses yang tidak melibatkan pembedahan.

Dulu, microdermabrasion hanya boleh dilakukan oleh doktor atau certified beautician saja. Sekarang tidak lagi. Dengan Microdermabrasion Mary Kay, kita boleh buat microdermabrasion sendiri di rumah, seminggu ataupun dua kali, empat hingga lapan kali sebulan.

Sains di sebalik Microdermabrasion

Bagi lebih memahami bagaimana Microdermabrasion berkesan memperbaiki kulit, mari kita belajar sains mengenai kulit kita

Kulit kita terbahagi kepada dua komponen utama iaitu epidermis dan dermis.

Epidermis adalah lapisan kulit paling luar. Sel kulit mati menutup permukaan epidermis ini. Lapisan sel kulit mati ini dinamakan stratum corneum. Ia bertindak sebagai penghalang habuk, debu dan sebarang kotoran di persekitaran daripada masuk ke lapisan kulit.
Selalunya, apabila kita menyapu sebarang losyen pelembap ke kulit kita, tidak semuanya diserap kulit kerana terhalang dek lapisan stratum corneum. Atas lapisan inilah tempat tinggalnya parut dan garis-garis halus!

Proses Microdermabrasion akan bertindak ke atas selaput stratum corneum ini. Maknanya, hanya epidermis yang disentuh, lapisan dermis (kulit baby) tidak disentuh langsung. Jadi baby skin kita terselamat dan terpelihara.

Ingin dapatkan sampel percuma?

Hubungi saya di talian 0173016169.
 

No comments:

Post a Comment