Apa dengan blog ini?

Tuesday, February 16, 2010

Penambah bekalan air ke kulit

Bulan Februari 2010 di Malaysia, khasnya di sekitar Petaling Jaya, suhu mencecah setinggi 36 darjah. Kawasan-kawasan lain pun mungkin sepanas itu juga.

Semalam anak-anak saudara bermain air di sungai berhampiran kampung. Siapa sangka tempat biasa mereka bermain selama ini akan menyebabkan kulit habis terbakar. Selepas seharian bermain, mereka pulang ke rumah dan kulit belakang terasa sakit dek sunburned.

Manalah kanak-kanak itu tahu yang panahan mentari akan menyebabkan kulit terbakar! Bermain di tepian pantai pun jarang kulit kami terbakar...



Si ibu capai Oil Free Hydrating Gel lalu menyapu di kulit yang panas, perit dan sakit itu perlahan-lahan. Barulah si anak dapat melelapkan matanya malam tadi.

Pagi esoknya, kulit terus lega dan tidak sakit lagi memakai baju.
Sebelah malam, gel itu disapu lagi. Pada hari ketiga, kulit si anak sudah tidak terasa perit. Pada hari keempat, kulit yang terbakar sudah mula mengelupas, menunjukkan keadaan kulit semakin pulih.

Sememangnya Oil Free Hydrating Gel dapat melegakan kulit yang panas, perit dan rasa terbakar. Sekiranya kulit pernah mengalami proses peeling (ada produk yang mengandungi bahan peeling yang kadang-kadang kita tidak tahu!), guna saja Oil Free Hydrating Gel ini. Insya Allah ia dapat melegakan.

Saya menggunakannya untuk mengawal minyak di wajah dan bagi mendapatkan penghidratan kulit selama 10 jam. Jika mahukan kulit muka ala-ala moist cake, gunalah gel ini. Ia pasti tidak mengecewakan!

Ingin tahu lebih lanjut? Hubungi 0173016169.

No comments:

Post a Comment