Apa dengan blog ini?

Sunday, April 11, 2010

Product Review - Timewise Day & Night Solution


Saya terbaca komen mengenai Timewise Day dan Night Solution seperti berikut:-


Skin Care Review: Mary Kay Time Wise Day/Night Serums



by Michelle, Gaborone BOTSWANA
Rating
No effect
Benefits
I was unable to determine any benefits from either the TimeWise night or day serums.
Drawbacks
The day serum felt sticky on the skin
Details
I bought these products because I saw that the night serum had made an age spot disappear from my mother's skin. She had told me it didn't happen overnight, but it took about 6 months of use. I have uneven skin tone from years of overexposure to the sun, as well as pigmentation left over from when I was pregnant. Also my skin is extremely dehydrated, I live in a hot, dry climate in southern Africa. I bought the TimeWise day and night repair serums in hopes that they would together help with the pigmentation issue and the dryness. Well, after 4 months of use, I've not seen remarkable results. It's hard to tell if my skin looks any different from before at all.
------------------------------------------------
Pengguna yang memberi product review ini menggunakan Day & Night Solution dan mengharapkan pigmentasi (noda warna hitam pada kulit yang terjadi akibat banyak terdedah pada sinaran matahari). Masalah lain termasuklah nyahhidrat (dehydrate atau kering). Pengguna ini mengharapkan Day & Night Solution dapat mengatasi masalah pigmentasi dan kering. Beliau tidak nampak sebarang kesan positif.

Jawapan saya:
Day & Night Solution adalah produk anti-penuaan (anti-aging), mengekalkan keanjalan kulit, menjadikan kulit halus, menggalakkan penghasilan kolagen bawah kulit. Ia bukan digunakan bagi mengatasi masalah pigmentasi dan kering.
Serum Day Solution yang mengandungi SPF, dipakai sedikit saja sebaik selepas wajah dicuci. Kebanyakan produk yang mengandungi SPF sememangnya sedikit berminyak. Kandungan SPF dalam serum ini dapat melindungi wajah dari panahan matahari dan mengelakkan pembentukan bintik hitam yang baru.
Sekiranya Day Solution disapu ke atas krim pelembap atau apa saja krim, molekul halus dalam Day Solution tidak dapat menembusi ke kulit kita jadi ia akan tertinggal di atas pelembap (molekul pelembap lebih kasar). Jadi, itu mungkin sebab mengapa pengguna berkata krim Day Solution melekit pada kulit.
Bagi kulit kering, kita perlu memakai pelembap (Timewise Anti-Aging Moisturizer with SPF) yang sesuai. Bagi kulit yang terlalu kering, pengguna boleh menggunakan skin supplement yang membekalkan air ke wajah. Jika di Mary Kay, saya akan syorkan Oil Free Hydrating Gel.
Bagi mengatasi bintik hitam, saya syorkan MelaCEP Dark Spot Serum.

Ingin tahu lebih lanjut? Hubungi 0173016169.

No comments:

Post a Comment